Sunday, November 25, 2007

مفاتيح الشخصية المصرية

طول عمرهم بيقولوا المصرى

جدع


ابن بلد

عنده مرؤة

شهم

شجاع

كريم

بيحب اللمة



بس دلوقتى بنسمع:


أوامرك ياباشا


وأنا مالى ياعم


أنا عبد المأمور


أنا ماشى جنب الحيط


ياعم اللى نعرفه أحسن من اللى ما نعرفوش


جات عليا أنا


هى الدنيا جرى فيها إيه !!! هما الناس اتغيروا ولا إيه !!!!


عايز تعرف ؟؟


عايز تفهم ؟؟


تعالى نفهم مع بعض



" مفاتيح الشخصية المصرية "


ندوة هيشاركنا فيها و هيتكلم عنها:


د/ على ليلة ............... . أستاذ علم الاجتماع - جامعة عين شمس

د/ محمد المهدى ............ رئيس قسم الطب النفسى - جامعة الأزهر


يعقب اللقاء مناقشه مفتوحة مع الضيوف


تعقد الندوة في تمام الخامسة مساء ، يوم الأربعاء الموافق 28 نوفمبر 2007 ، بكلية الاقتصاد و العلوم السياسية – قاعة (5)









يسعدنا تشريفكم لنا :)



8 comments:

محمد said...

بصراحة عنوانها جميل جدا

خصوصا إني أحب هذا النوع من المحاضرات

عندي تدوينة غير مكتملة .. أتمنى إكمالها .. تتحدث عن الشخصية المصرية

ربما أنشرها قريبا

بإذن الله نحضر هذه المحاضرة

جزاك الله خيرا للنشر

دهاء سياسي said...

السلام عليكم و رحمة الله ز بركاته

جزانا و اياكم يا فندم

سعدت بقراءة ردك :)

Maha said...

قدر الله وما شاء فعل

ياااا ريتني كنت في مصر :)

الحمد لله .. إنه الخير

الـفجـريـــة said...

شفت الموضوع عند نجوم الحية بس الصورة كانت مبكسلة فمعرفتش المعاد

جيت هنا عرفت المعاد الحمد لله
بس اكتشفت انه عدا خلاص

:(

قدرالله وما شاء فعل بأه

دهاء سياسي said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

مها

قدر الله و ما شاء فعل .. و باذن الله تحضريلنا فى المرات القادمة :)

ــــــــ

الفجرية

اول مرة تنورينى فى مدونتى المتواضعه ..

قدر الله و ما شاء فعل .. باذن الله تحضريلنا فى المرات القادمة .. " بس ابقى ادخلى شوفى الاعلان من هنا على طول :) "

اتمنى اشوفك هنا دايما :)

Maha said...

ليك عندي وسم

من هنا

Anonymous said...

كان نفسي احضرها
بس كان عندي امتحان وقتها
يالا قدر الله ما شاء فعل

دهاء سياسي said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

to paradise

قدر الله و ما شاء فعل .. باذن الله تحضريلنا الجاى بعد كده :)